آخرین اخبار
معبودی نژاد: افزایش حمل مسافری نقره مصوب شده است

مشهد رتبه اول صادرات طلا

معبودی نژاد ادامه داد: در حوزه نقره اگر بتوانیم بحث صادرات چمدانی را داشته باشیم و مسافری که می آید بتواند حداقل سه کیلو نقره را با خود ببرد در همه شهرها بیشترین اشتغال زایی ایجاد می شود. وعلاوه بر ارز آوری ارزش افزوده زیادی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
15 دی 1400
785 بازدید
نویسنده : علی بخشایشی
منبع : گلد نیوز
کد مطلب : 146

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ محمد باقر معبودی نژاد، رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی مشهد در حاشیه هفتمین نمایشگاه طلا و جواهر مشهد گفت: اگر مسئولین در این رشته سرمایه گذاری و از تولید طلا در کشور حمایت کنند بیش از ۲۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد و با حمایت از صنعت و تولید طلا  بهترین صادرات، ارزآوری و اشتغال زایی و ارزش افزوده را خواهیم داشت.

صادرات چمدانی بهترین راه برای دور زدن تحریم ها

معبودی نژاد افزود:‌ متاسفانه مشکل ما در حال حاضر تحریم است که  صادرات طلا به شکل مصنوعات یا شمس از ایران تحریم می باشد و متاسفانه در شرایط موجود نمی توانیم صادرات به شکل گسترده داشته باشیم و تنها شکل ممکن صادرات در شرایط کنونی برای دور زدن تحریم ها به شکل چمدانی می باشد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی مشهد تصریح کرد:‌ یکی از مشکلات در بحث صادرات طلا در استان خراسان این است که بانک مرکزی در این استان شعبه ای ندارد و برای صادرات باید به تهران برویم و حمل طلا به تهران برای صادرات با توجه به امنیت و ارزش طلا بسیار سخت است. ولی با همه این مشکلات در سال گذشته بیشترین صادرات از استان خراسان انجام شده است  و خوشبختانه در موردی به دلیل اینکه مقدار صادرات زیاد بود نماینده بانک مرکزی به مشهد آمد و ارزیابی مراحل صادرات از خود شهر مشهد انجام شد.

وی در ادامه اظهار داشت: شهر مشهد شهر جهانی گوهر سنگ هاست و مشهد بهترین فیروزه را دارد و جدای از این مباحث ما در سال ۳۰ میلیون زائر داریم که ۱۰ میلیون زائر ما از کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که بهترین سوغات برای آنها طلا و نقره است، که اگر ما در این زمینه فعالیت داشته باشیم و اجازه بدهیم گردشگران طلاهایی که خریده اند را از کشور خارج کنند؛ بدین گونه هم ارز وارد کشور می شود هم تولید افزایش می یابد و هم کمبود شغل جبران  می گردد.

افزایش حمل مسافری نقره در آستانه ابلاغ

معبودی نژاد ادامه داد: در حوزه نقره اگر بتوانیم بحث صادرات چمدانی را داشته باشیم و مسافری که می آید بتواند حداقل سه کیلو نقره را با خود ببرد در همه شهرها بیشترین اشتغال زایی ایجاد می شود. وعلاوه بر ارز آوری ارزش افزوده زیادی خواهد داشت. خوشبختانه با پیگیری همکاران در اتحادیه این مهم مصوب شده است و فقط ایراداتی دارد که اگر حل شود به زودی ابلاغ خواهد شد و ما نتیجه پیگیری ها و جلسات خود را خواهیم دید.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی مشهد در ادامه در مورد ایجاد شهرک طلا و جواهر در خراسان نیز بیان داشت: در باب ایجاد شهرک جلسات زیادی برگزار و خوشبختانه قول های مساعدی برای ایجاد شهرک داده اند و راه اندازی شهرک تقریبا به مرحله اجرایی رسیده و مکان یابی آن انجام شده که امید می رود در نزدیک ترین زمان اعلام شود.

نوشته های مشابه

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گامی برای گشایش دروازه صادرات طلا
رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان: در نمایشگاه امسال اصفهان کشورهای ترکیه، امارات و آفریقای جنوبی به دلیل تحریم ها تحت لوای برندهای ایرانی شرکت کرده اند.

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گامی برای گشایش دروازه صادرات طلا

خرداد طلایی در نمایشگاه اصفهان
پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌‌‌بها، گوهرسنگ‌‌‌ها، ماشین‌‌‌آلات و صنایع وابسته از امروز در محل نمایشگا‌‌‌ه‌‌‌های بین‌المللی اصفهان دایر شد.

خرداد طلایی در نمایشگاه اصفهان

برگزاری اجلاس بین المللی طلا،جواهر،نقره و سنگ های قیمتی ایران
برگزاری اجلاس بین المللی طلا جواهر نقره وسنگهای قیمتی ایران ، از طراحی تا تولید با محوریت اصول جهانی فروش مجازی واینترنتی در تاریخ 1400/6/31 شهریور 1400

برگزاری اجلاس بین المللی طلا،جواهر،نقره و سنگ های قیمتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.