آخرین اخبار
در بازارهای جهانی قیمت نقره به زیر سطح ۲۲ دلار در هر اونس رسید و به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۰ نزدیک شد

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره

بهای هر اونس نقره پیش از تعطیلی بازار، با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱.۸۷ دلار رسید.
اشتراک گذاری
30 خرداد 1401
905 بازدید
نویسنده : منصوری
منبع : گلدنیوز
کد مطلب : 640

به گزارش گلدنیوز ،فدرال رزرو نرخ بهره هدف خود را سه چهارم درصد افزایش داده است تا به بالاترین تورم مشاهده شده از اواخر سال ۱۹۸۱ رسیدگی کند، در حالی که پیش‌بینی کند اقتصاد و افزایش بیکاری در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کند. پایین‌آوردن قیمت‌ها نگرانی‌های همیشگی بود که سخت‌تر شدن شرایط پولی می‌تواند اقتصاد را به سمت رکود بکشاند.

سناریوی جایگزین این است که همچنان از دلار آمریکا ضرر می‌بینیم که در برخی مواقع همبستگی منفی با بازار نقره دارد. با این حال، منطقی است که ما به سطح ۲۱ دلار برسیم و شاید حتی به سطح ۲۰.۵۰ دلار که از قبل از آن جهش کرده بودیم، کاهش پیدا کنیم.

اصول اولیه برای نقره در کوتاه مدت جواب نمی دهد زیرا دارای یک جزء صنعتی است که طلا ندارد. به عبارت دیگر، لزوما پوشش تورمی نیست.

سراشیبی قیمت نقره
دلار آمریکا با انقباض فدرال رزرو، باید به طور کلی به تقویت خود ادامه دهد، بنابراین نقره در مقایسه با طلا عملکرد ضعیفی خواهد داشت. به همین دلیل، باید بیشتر به سمت نزول برویم و به افزایش‌های کوتاه‌مدت به‌عنوان فرصت‌های بالقوه فروش در بازار نگاه خواهیم کرد.

بزرگ‌ترین استفاده‌کنندگان صنعتی این فلز، صنایع عکاسی، جواهرسازی و الکترونیک و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نقره کشورهای مکزیک، پرو و چین و پس از آن استرالیا، شیلی، بولیوی، ایالات‌متحده آمریکا، لهستان و روسیه هستند.

منبع: کالاخبر

نوشته های مشابه

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، پلیس امنیت اقتصادی کشور در اطلاعیه‌ای مهم، انجام هرگونه معاملات فردایی ارز، سکه و طلا را برابر قانون ممنوع اعلام کرد.

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد
به لحاظ تکینکال، حرکت نزولی قیمت طلا با کاهش مومنتوم روبرو شده و همین امر فلز زرد را به سمت ۱۸۲۰.۰۰ دلار سوق داد.

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد

ارایه نخستین گواهی سپرده شمش طلا
رئیس هیات عامل ایمیدرو: نقدینگی به تولید و توسعه طلا هدایت می شود .

ارایه نخستین گواهی سپرده شمش طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.