آخرین اخبار
پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌‌‌بها، گوهرسنگ‌‌‌ها، ماشین‌‌‌آلات و صنایع وابسته از امروز در محل نمایشگا‌‌‌ه‌‌‌های بین‌المللی اصفهان دایر شد.

خرداد طلایی در نمایشگاه اصفهان

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان تا ۲۱ خردادماه برپا می‌شود که این استان از دیرباز پایتخت صنعت طلای کشور بوده است.
اشتراک گذاری
18 خرداد 1401
700 بازدید
نویسنده : منصوری
منبع : گلدنیوز
کد مطلب : 618

به گزارش گلدنیوز این نمایشگاه با حضور ۱۲۰ شرکت از پنج استان کشور و در ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برپا خواهد شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته گفت: پانزدهمین دوره نمایشگاه طلای اصفهان ترجمه اقتصاد مقاومتی است؛ به این معنی که نمایشگاه با وجود تمام مشکلات، ‌فشار اقتصادی و تحریم‌ها و از نظر حجم و کیفیت در بالاترین سطح نسبت به دوره‌های قبل برگزار خواهد شد و این به معنای خواستن و توانستن است.

علیرضا مرتضوی افزود: سیاست‌های کلی نمایشگاه اصفهان در راستای استفاده از توانمندی‌های استان، شهر و کشور و به نمایش گذاشتن آن برای تجار و صادرکنندگان داخلی و خارجی است.

وی تأکید کرد: نمایشگاه اصفهان به دنبال توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین ‌ المللی استان اصفهان تصریح کرد: به طور قطع نمایشگاه‌های بعدی اصفهان تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود و بیشتر بازدیدکنندگان در زمینه تخصصی و کیفی می‌توانند بهره‌مند شوند.

وی گفت: چشم‌انداز نمایشگاه اصفهان کیفی‌سازی و نگاه‌مان صادرات و اشتغال دانش‌بنیان است.

اصفهان، قطب ماشین‌آلات طلاسازی منطقه
مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: اصفهان قطب تولید ماشین‌آلات طلاسازی در منطقه است و دستگاه‌های خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کند.

وی افزود: در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت و مشارکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی و یزد حضور خواهند داشت.

مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان گفت: ۶۰ درصد غرفه‌های این نمایشگاه مربوط به ابزارآلات و ماشین آلات ساخت طلا و جواهر و ۴۰ درصد مربوط به مصنوعات طلا و گوهرسنگ‌ها و خدمات وابسته است.

وی با بیان اینکه اصفهان پایتخت صنعت طلای کشور است، اظهار کرد: ۷۰ درصد تولیدکنندگان ماشین آلات و صنایع طلای کشور در استان اصفهان مستقر هستند، همچنین ۹۰ درصد تولیدات طلای داخل را در شرایط سخت تحریم انجام می‌دهند.

سیدمعلمی تأکید کرد: در این دوره بعد از چند سال مشارکت کنندگان خارجی حضور دارند، البته به دلیل تحریم‌ها این کار سختی بود و امسال تنها پنج شرکت از ترکیه به‌عنوان مشارکت کننده خارجی در پانزدهمین نمایشگاه طلا اصفهان حضور دارند.

وی همچنین یادآور شد: بازدیدکنندگان خارجی این نمایشگاه از کشورهای هند، امارات، افغانستان، ترکیه و عراق هستند.

مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان ابراز امیدواری کرد: در آینده نمایشگاه طلای اصفهان یکی از بهترین نمایشگاه‌های کشور و منطقه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امسال در این دوره از نمایشگاه با حمایت انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و خوشه طلا اصفهان پاویونی با حضور طراحان و تولیدکنندگان طلا که برای بار نخست وارد نمایشگاه می‌شوند، خواهیم داشت.

تحریم‌ها؛ چالش صنعت طلای ایران
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست خبری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله صنعت طلا تحریم‌هاست، گفت: از ۱۸۰۰ کارگاه فعال طلاسازی اصفهان، اکنون ۶۰۰ کارگاه تنها با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند.

محسن طلامینایی اظهار کرد: امسال بزرگ‌ترین نمایشگاه طلای ایران در قرن جدید برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان پایتخت طلا ایران است، افزود: این نمایشگاه بزرگ‌ترین نمایشگاه و از نظر کیفی در سطح بالا برگزار می‌شود و از طراحان جوان و خوش‌فکر استان و ایران برای برپایی آن کمک گرفته‌ایم و هر کسی که داوطلب شرکت در نمایشگاه بود می‌تواند برای نخستین بار در اصفهان حضور یابد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان با تأکید بر اینکه همزمان با برپایی این نمایشگاه و موفقیت در آن در نظر داریم تا جایگاه طلای اصفهان را به گذشته برگردانیم، گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، روز چهارشنبه میز طلای اصفهان در اتاق بازرگانی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مساله صنعت طلا تحریم هاست، گفت: اگر تحریم ها برداشته شود، با تمام قوا وارد بازارهای جهانی می شویم.

طلامینایی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه یکی از اهداف ما مشارکت جوانان است، افزود: بیشترین حجم تولید و طراحی طلا دست جوانان است و اکنون ۵۰ درصد تولید طلای کشور به طراحی آن برمی‌گردد.

وی با اشاره به توان اصفهان در تولید ماشین‌آلات طلاسازی و صادرات آن به کشورهای منطقه و همچنین ترکیه و ایتالیا، گفت: برندهای معروف ماشین سازی طلا مربوط به اصفهان است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان به تاثیر منفی تحریم ‌ ها بر صنعت طلا اشاره کرد و افزود: به دلیل تحریم‌ها برخی کارگاه‌های تولید طلا تعطیل شده‌اند، البته برخی قوانین مالیاتی و گمرکی نیز مانع تولید این صنعت شده‌اند.

وی به ریزش اشتغال در صنعت طلای استان اشاره کرد و گفت: از ۱۸۰۰ کارگاه فعال طلاسازی، اکنون ۶۰۰ کارگاه تنها با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند.

طلامینایی تأکید کرد: تولیدات طلای اصفهان قابل رقابت با طلای ایتالیا و ترکیه است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه به دنبال احداث شهرک طلا اصفهان هستیم، ابراز امیدواری کرد: امسال کلنگ شهرک طلا اصفهان زده می‌شود و البته جانمایی این شهرک انجام شده و امیدواریم تا دو سال آینده این شهرک به سرانجام برسد.

محمدرضا خسروی با اشاره به کاهش صادرات طلا از اصفهان، گفت: سال ۹۱ حجم صادرات طلا از گمرک اصفهان ۸۰۲ میلیون دلار بود که سال گذشته به ۳۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان دلیل کاهش صادرات طلا را تحریم‌ها و ترس دیگر کشورها عنوان کرد و در پاسخ به وجود طلای قاچاق در اصفهان، گفت: هیچ مصنوع طلای قاچاق در اصفهان نداریم و تولید طلا از اصفهان، تهران و یا یزد است.

نوشته های مشابه

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گامی برای گشایش دروازه صادرات طلا
رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان: در نمایشگاه امسال اصفهان کشورهای ترکیه، امارات و آفریقای جنوبی به دلیل تحریم ها تحت لوای برندهای ایرانی شرکت کرده اند.

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گامی برای گشایش دروازه صادرات طلا

کپی کاری یا ایده پردازی؟ پیش نیاز طراحی خلاقانه چیست؟
کسی که قصد دارد یک طراح خوب باشد باید مطالعه بصری داشته باشد

کپی کاری یا ایده پردازی؟ پیش نیاز طراحی خلاقانه چیست؟

وضعیت بازار ارز، سکه و طلا در هفته گذشته
علیرغم کاهش هشت دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی، به دنبال افزایش تقاضایی که در بازار ارز از روز پنجشنبه شکل گرفته است، هر دلار با افزایش قیمت مواجه شده و در نتیجه سکه و طلا را هم گران کرده است.

وضعیت بازار ارز، سکه و طلا در هفته گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.