آخرین اخبار
رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان: در نمایشگاه امسال اصفهان کشورهای ترکیه، امارات و آفریقای جنوبی به دلیل تحریم ها تحت لوای برندهای ایرانی شرکت کرده اند.

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گامی برای گشایش دروازه صادرات طلا

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان گفت: برگزاری پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان و حضور شرکت های خارجی باید گامی برای گشایش دروازه صادرات طلای ایران باشد.
اشتراک گذاری
22 خرداد 1401
883 بازدید
نویسنده : منصوری
منبع : گلدنیوز
کد مطلب : 624

به گزارشگلدنیوز محسن طلامینایی، رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهر سنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان در گفتگو با گلدنیوز بیان داشت: میزان صادرات اصفهان در سال ۹۰-۹۱ ، ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که اکنون به ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار رسیده است و به دلیل تحریم ها بیشتر مشتریان بین اللملی از دست رفته است که اگر بتوانیم با برپایی نمایشگاه ها بعد از تحریم وارد بازار جهانی شویم علاوه بر اشتغالزایی، ارزآوری هم می کنیم.

وی افزود: صنعت طلا اشتغالزایی بسیار بالایی دارد و مسئولین نیز بر این موضوع واقف شده اند که ارزآوری و اشتغالزایی صنعت طلا بسیار بالا بوده و دیدگاه مسئولین نسبت به طلا تغییر کرده است.

وعده ۳ ماهه استاندار اصفهان برای کنگ زنی شهرک صنعتی طلا در اصفهان
رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان خاطر نشان کرد: استاندار اصفهان نیز دید مثبتی به صنعت طلا داشته و دستور داده اند که در ۳ ماه آینده کلنگ احداث شهرک صنعتی طلای اصفهان زده شود.

مینایی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنعت طلا در استان ها روزنه ای برای دیدن کارها و ثبت سفارش مصنوعات و جواهرات ساخته شده است گفت: دیدن محصولات تولید کنندگان داخلی توسط شرکتهای خارجی و سفارش از محصولات، مقدمه ای برای آینده و ورود تولید کنندگان و صادر کنندگان به بازار جهانی خواهد بود.

نمایشگاه اصفهان در مسیر بین المللی برگزار شدن
رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان در ادامه تصریح کرد: حضور کشور های ترکیه، امارات و آفریقا جنوبی در پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان مقدمه ای برای بین المللی برگزارشدن نمایشگاه ها است.

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم بودن ایران و آمریکایی بودن مجری برگزاری نمایشگاه ترکیه در فروردین امسال شرکت های ایرانی برای حضور در نمایشگاه ترکیه اجازه برافراشتن پرچم ایران را نداشتند و مجبور شدند تحت لوای شرکت های ترک شرکت کنند افزود: در نمایشگاه امسال اصفهان نیز کشورهای ترکیه، امارات و آفریقای جنوبی به دلیل تحریم ها تحت لوای برندهای ایرانی شرکت کرده اند.

مینایی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت کنندگان این دوره از نمایشگاه اصفهان، تولید کنندگان ماشین آلات هستند بیان داشت: پیشرفت ماشین سازی ایران به خصوص اصفهان فوق العاده است و در حال حاضر ماشین آلات ساخت اصفهان به کشور هایی مانند ترکیه و ایتالیا صادر می شود.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان با تاکید بر اینکه در کنار هم بودن کشورها و حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاه در کنار برند داخلی موجب پیشرفت و رقابت می شود بیان داشت: در پانزدهمین نمایشگاه طلاوجواهر اصفهان هیات های بازدید کننده‌ای از کشورهای آفریقا، ترکیه ، امارت و نیجریه حضور داشته اند.

رشد ۴۰۰ درصدی نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان
مینایی در ادامه یکی از مهمترین دلایل عدم شرکت تولید کننندگان مصنوعات طلا در نمایشگاه اصفهان را تحریم ها و عدم حضور خریدار خارجی عنوان کرد و بیان داشت: اگر تولید کنندگان بدانند که در آینده حضور شرکتهای خارجی بهتر خواهد شد بیشتر شرکت خواهند.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه امسال اصفهان نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰درصد رشد داشته است بیان داشت:‌ اکثر اعضای انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای اصفهان نیروهای جوان، تحصیلکرده، طراح و تولید کنندگان خلاقی هستند که در این دوره از نمایشگاه به دلیل کمبود جا از ۲۰۰ متقاضی تنها به ۳۰متقاضی توانستیم غرفه بدهیم که امید می رود سال آینده با حمایت شرکت شهرک ها و خوشه طلا مکان بیشتری برای برگزاری نمایشگاه تخصیص داده شود.

نوشته های مشابه

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره
در بازارهای جهانی قیمت نقره به زیر سطح ۲۲ دلار در هر اونس رسید و به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۰ نزدیک شد

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، پلیس امنیت اقتصادی کشور در اطلاعیه‌ای مهم، انجام هرگونه معاملات فردایی ارز، سکه و طلا را برابر قانون ممنوع اعلام کرد.

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد
به لحاظ تکینکال، حرکت نزولی قیمت طلا با کاهش مومنتوم روبرو شده و همین امر فلز زرد را به سمت ۱۸۲۰.۰۰ دلار سوق داد.

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.