آخرین اخبار
به لحاظ تکینکال، حرکت نزولی قیمت طلا با کاهش مومنتوم روبرو شده و همین امر فلز زرد را به سمت ۱۸۲۰.۰۰ دلار سوق داد.

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد

به گزارش گلدنیوز ؛در تحلیل قیمت طلا (XAU/USD) پس از رسیدن به پایین ترین سطح روزانه خود در حدود 1805.20 دلار، با قدرت به سمت بالا حرکت کرد. انتظار می رود این دارایی حرکت خود را بالاتر از تراز 1820 دلار ادامه دهد.
اشتراک گذاری
25 خرداد 1401
738 بازدید
نویسنده : منصوری
منبع : گلدنیوز
کد مطلب : 633

احتمال افزایش ۷۵ واحدی (bps) نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا حد زیادی قوت گرفته و سرمایه گذاران این واقعیت را درک کرده اند که افزایش شدید نرخ بهره برای مهار تورم فزاینده اقدامی بسیار ضروری است. بنابراین، سرمایه گذاران شک و تردیدهای مرتبط با احتمال افزایش نرخ بهره را نادیده می گیرند و وجوه خود را از شاخص دلار آمریکا (DXY) به سمت طلا و سایر ارزهای حساس به ریسک تغییر می دهند.

در همین راستا، شاخص DXY که روز خود را با ضعف ملموسی آغاز کرده بود، به ۱۰۵.۲۰ رسید، اما احتمالاً در حدود ۱۰۵.۰۰ حمایت خواهد شد. همچنین، بازده ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا حدود ۲ درصد کاهش یافته و به ۳.۴۲ درصد رسیده است.
به لحاظ تکینکال، حرکت نزولی قیمت طلا با کاهش مومنتوم روبرو شده و همین امر فلز زرد را به سمت ۱۸۲۰.۰۰ دلار سوق داد. ولی روند شاخص مقاومت نسبی (RSI) با قیمت طلا همگرایی نداشت و در حالی که قیمت یک کف پایین تر را ثبت می کرد، این اندیکاتور یک کف بالاتر تشکیل داد. در این بین، سایر اندیکاتورهای تکنیکال در سطوح منفی با شیب نزولی ملایمی باقی مانده اند.

در روند نزولی، اولین حمایت در نزدیکی تراز ۱۸۰۷ دلار به کمک خریداران خواهد آمد. عبور از این مانع، قیمت را تا مرز ۱۷۹۸ و سپس ۱۷۸۹ دلار پایین می کشد.

در مقابل، در صورت ادامه روند صعودی، مقاومت های اصلی به ترتیب در سطوح ۱۸۲۵.۳۵، ۱۸۳۶.۹۰ دلار و ۱۸۴۴ دلار مانع فعالیت گاوها خواهند شد.

نوشته های مشابه

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره
در بازارهای جهانی قیمت نقره به زیر سطح ۲۲ دلار در هر اونس رسید و به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۰ نزدیک شد

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، پلیس امنیت اقتصادی کشور در اطلاعیه‌ای مهم، انجام هرگونه معاملات فردایی ارز، سکه و طلا را برابر قانون ممنوع اعلام کرد.

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز

ارایه نخستین گواهی سپرده شمش طلا
رئیس هیات عامل ایمیدرو: نقدینگی به تولید و توسعه طلا هدایت می شود .

ارایه نخستین گواهی سپرده شمش طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.