آخرین اخبار
رئیس سازمان امور مالیاتی: با افزایش ۱۰۰ برابری سقف عملکرد، بخش بزرگی از اصناف و مشاغل ما میتوانند از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند و الزامات مربوط به ارائه اظهارنامه و اسنادمالی درآمدوهزینه و صورت های مالی برای آنها منتفی خواهد بود.

یک اتفاق خوب مالیاتی برای اصناف

نصاب مقرر در بند م تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم جهت عملکرد سال ۱۴۰۰ اصناف از سی برابر به یکصد برابر افزایش یافت.
اشتراک گذاری
12 خرداد 1401
792 بازدید
نویسنده : منصوری
منبع : گلدنیوز
کد مطلب : 611

محمد توکلی منتخب هیات امنا و عضو ارشد هیات امنای بازار تهران به پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)گفت: سقف عملکرد در قالب تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای اصناف به حدود ۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

قبلا این سقف برای سال ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود (حدود ۳۰ برابر) که با تلاش اصناف و همکاری صمیمانه سازمان امور مالیاتی به یکصد برابر افزایش یافت.

محمدتوکلی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر یکی از دغدغه های اصناف بحث حساب های شخصی و تجاری است گفت: رئیس سازمان امور مالیاتی در جلسه دیروز قول داد که همکاری لازم را با اصناف داشته باشند و با اجرای همین افزایش سقف عملکرد در قالب تبصره ماده ۱۰۰، این مشکلات حل شود.

یک جلسه پربار برای اصناف بازار
در همین رابطه نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران و نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی بیان داشت: پیرو نشست دیروز با دکتر منظور رئیس سازمان امور مالیاتی که با حضور جمعی از روسای اتحادیه های صنفی و هیئت امنای بازار بزرگ تهران برگزار شد، درخواست اصناف پیرامون بازنگری در نصاب مقرر در بند ۶ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای عملکر سال ۱۴۰۰ از سی برابر به یکصد برابر مطرح شد و در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مصوب شد.

درستی افزود: با توجه به درخواستی که به نمایندگی از تشکل های صنفی به سازمان ارائه شد و با همکاری رئیس سازمان امور مالیاتی و وزیر اقتصاد و دارایی، پیشنهاد افزایش نصاب یادشده جهت برخورداری از حکم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم توسط ستاد اقتصادی دولت به ۱۰۰ برابر معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم پذیرفته شد، فلذا نصاب مذکور از ۳۰ برابر معافیت فوق الذکر [ مبلغ ۱۴.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ] به ۱۰۰ برابر [ به مبلغ ۴۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ] افزایش یافت.

نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی در پایان ضمن تشکر از همراهی دولت، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: طی روز های آینده با اصلاح دستورالعمل تعیین مالیات مقطوع توسط سازمان امور مالیاتی مودیان مالیاتی که در سال ۱۴۰۰ تا این میزان فروش داشته باشند می توانند نسبت به تکمیل و ارسال فرم مالیات مقطوع برابر ضوابط مقرر اقدام نمایند.

نوشته های مشابه

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره
در بازارهای جهانی قیمت نقره به زیر سطح ۲۲ دلار در هر اونس رسید و به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۰ نزدیک شد

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، پلیس امنیت اقتصادی کشور در اطلاعیه‌ای مهم، انجام هرگونه معاملات فردایی ارز، سکه و طلا را برابر قانون ممنوع اعلام کرد.

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد
به لحاظ تکینکال، حرکت نزولی قیمت طلا با کاهش مومنتوم روبرو شده و همین امر فلز زرد را به سمت ۱۸۲۰.۰۰ دلار سوق داد.

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.