آخرین اخبار
بازار طلا بدترین هفته خود را در تقریبا یک سال گذشته تجربه کرد و واکنش قیمتی نیز ممکن است هفته آینده خیلی بهتر نشود

سیگنال کاهش بهای طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار در هفته آینده / نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز

بازار طلا بدترین هفته خود را در تقریبا یک سال گذشته تجربه کرد و واکنش قیمتی نیز ممکن است هفته آینده خیلی بهتر نشود چراکه هیجانات میان تحلیلگران وال استریت و همینطور سرمایه گذاران خرد طبق نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز پایین آمد. به گزارش پایگاه خبری جهان طلا( گلدنیوز)، به نقل از کیتکو، قیمت طلا نه تنها هفته را با کاهش ۳.۷ درصدی به پایان رساند، بلکه این چهارمین هفته متوالی نزولی بود. بازار طلا تحت فشار فروش قابل توجهی قرار گرفت زیرا شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته معامله شد. اگرچه برخی از تحلیلگران گفته اند که به نظر می رسد طلا اشباع فروش شده است، اما همچنان با مانع های چالش برانگیزی مواجه است. طلا در آخرین معاملات جمعه با سطح ۱۸۱۲ دلار در هر اونس بسته شد.
اشتراک گذاری
25 اردیبهشت 1401
644 بازدید
منبع : گلد نیوز
کد مطلب : 560

دارین نیوسام، رئیس بخش تحلیلی دارین نیوسام، گفت: «به قول قدیمی ها، بازارها می توانند بیش از آنچه که بسیاری از ما می توانیم غیرورشکسته بمانیم، اشباع خرید و اشباع فروش باقی بمانند.» او ادامه داد: «علاوه بر این، قانون شماره ۶ نیوسام به ما می گوید که “عوامل بنیادی در نهایت برنده می شوند” و عوامل بنیادی دلار آمریکا همچنان صعودی هستند.»

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex نیز خاطرنشان کرد که اندیکاتورهای مومنتوم اندکی کشدار به نظر می رسند. با این حال، او تغییر حرکت را در کوتاه مدت نمی بیند. او افزود که می تواند شاهد کاهش قیمت طلا به ۱۷۸۰ دلار در هر اونس در هفته آینده باشد.
او گفت: «افزایش نرخ‌ بهره به رغم قرائت‌های تورم ثابت، طلا را در حالت تدافعی نگه می‌دارد.»

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، دو تحلیلگر، معادل ۱۲ درصد، معتقد بودند قیمت طلا در هفته آینده صعودی خواهد شد. در عین حال، ۱۲ تحلیلگر معادل ۷۱ درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نظری نزولی داشتند و سه تحلیلگر معادل ۱۸ درصد نسبت به قیمت ها بی طرف بودند.

در همین حال، ۹۳۲ رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد. از این تعداد، ۴۸۱ نفر یا ۵۱ درصد معتقد بودند قیمت طلا در هفته آینده افزایش می یابد. ۲۸۶ نفر یا ۳۱ درصد دیگر فکر می کردند قیمت پایین می آید، در حالی که ۱۶۵ رأی دهنده یا ۱۸ درصد در نسبت به قیمت در کوتاه مدت نظری خنثی داشتند.

اگرچه سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند، اما هیجانات آنها نسبت به هفته گذشته که ۶۱ درصد نظر صعودی داشتند، به شدت کاهش یافته است.

همزمان با تقویت شاخص دلار آمریکا، بسیاری از تحلیلگران گفتند که افزایش بازده اوراق قرضه نیز بر این فلز گرانبها تاثیر خواهد گذاشت.

کریس وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX.com، گفت که بازده واقعی اوراق قرضه به سطوح قبل از همه گیری رسیده است و روند صعودی تازه شروع شده است.
این هفته، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده نشان داد که تورم سالانه ۸.۳ درصد در آوریل افزایش یافته است که از ۸.۵ درصد ماه مارس پایینتر است. اگرچه تورم کمی بالاتر از حد انتظار بود، اما وکیو گفت که نشانه هایی وجود دارد که تورم به اوج خود رسیده است.

او گفت: «تورم بالا باقی خواهد ماند و فدرال رزرو را مجبور می کند به افزایش شدید نرخ های بهره ادامه دهد. در نهایت، نرخ های بهره واقعی بالاتر خواهد رفت که خبر بدی برای طلا است.» وکیو ادامه داد: « من فکر می کنم فقط بحث زمان است تا طلا به راحتی زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس معامله شود. من انتظار دارم که تا پایان سال، قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار برسد.»

نوشته های مشابه

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد
به لحاظ تکینکال، حرکت نزولی قیمت طلا با کاهش مومنتوم روبرو شده و همین امر فلز زرد را به سمت ۱۸۲۰.۰۰ دلار سوق داد.

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد

ارایه نخستین گواهی سپرده شمش طلا
رئیس هیات عامل ایمیدرو: نقدینگی به تولید و توسعه طلا هدایت می شود .

ارایه نخستین گواهی سپرده شمش طلا

تحولات بازار طلا در اردیبهشت/ افزایش ۱۰ درصدی قیمت سکه
بسیاری از تحلیلگران از سه عامل نوسانات نرخ طلای جهانی، تغییر فاز انتظارات جامعه نسبت به آینده مذاکرات وین و افزایش سطح عمومی کالاهای اساسی، به‌عنوان محرک‌های رشد قیمت سکه و ارز در بازار تهران سخن گفتند.

تحولات بازار طلا در اردیبهشت/ افزایش ۱۰ درصدی قیمت سکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.