آخرین اخبار
بازار طلا هفته قبل را برای دومین بار پیاپی با عملکرد مثبت به پایان رساند و در همین حال هیجانات تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد نسبت به طلا همچنان کاملا قوی است.

روند صعودی طلای جهانی در هفته آینده ادامه می یابد؟

گلدنیوز : بر اساس گفته بسیاری از تحلیلگران، روند بزرگترین عامل محرک حرکت صعودی جدید طلا، ضعف دلار آمریکا است. دلار آمریکا نسبتا بالا باقی مانده، اما از اوج خود در ابتدای ماه ۳ درصد کاهش یافته است. روند صعودی طلای جهانی در هفته آینده ادامه می یابد؟ / نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز
اشتراک گذاری
21 خرداد 1401
689 بازدید
نویسنده : منصوری
منبع : گلدنیوز
کد مطلب : 609

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که دلار آمریکا در حال از دست دادن موقعیت خود در برابر یورو است، زیرا بانک مرکزی اروپا سیگنال داده است که ممکن است در ماه جولای افزایش نرخ بهره را آغاز کند.

خوش بینی به طلا
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در اظهارنظری که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «با تغییر چشم‌انداز تورم نسبت به دوره قبل از همه‌گیری، مناسب است که متغیرهای اسمی تعدیل شوند – و این شامل نرخ‌های بهره نیز می‌شود.»

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار درSIA Wealth Management، گفت: «به نظر می رسد دلار آمریکا در حال حاضر به اوج خود رسیده است و یک مانع کلیدی را از بازار طلا حذف کرده است.» وی افزود: «هفته آینده، داده های بسیاری منتشر می شوند، بنابراین بازارهای ارز ممکن است فعال باشند.»

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com، گفت که با تضعیف بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا، نسبت به طلا نیز خوش بین است.

افزایش هفتگی طلا در حالی اتفاق می‌افتد که آخرین داده‌های تورمی نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده ممکن است به اوج خود رسیده باشند. وزارت بازرگانی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص اصلی مخارج مصرف شخصی به عنوان معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، شاهد افزایش سالانه ۴.۹ درصدی نسبت به رشد ۵.۲ درصدی مارس بوده است.
با این حال، برخی از تحلیلگران گفته اند که حتی اگر تورم به اوج خود رسیده باشد، به سرعت کاهش نخواهد یافت. در عین حال، در حالی که فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ های بهره ادامه می دهد، نمی تواند منحنی تورم را تغییر دهد.

نوشته های مشابه

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره
در بازارهای جهانی قیمت نقره به زیر سطح ۲۲ دلار در هر اونس رسید و به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۰ نزدیک شد

ترس سرمایه گذاران در بازار نقره

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، پلیس امنیت اقتصادی کشور در اطلاعیه‌ای مهم، انجام هرگونه معاملات فردایی ارز، سکه و طلا را برابر قانون ممنوع اعلام کرد.

اطلاعیه مهم پلیس امنیت اقتصادی درباره بازار ارز

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد
به لحاظ تکینکال، حرکت نزولی قیمت طلا با کاهش مومنتوم روبرو شده و همین امر فلز زرد را به سمت ۱۸۲۰.۰۰ دلار سوق داد.

تحلیل تکنیکال طلا چهارشنبه ۲۵ خرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.